Lean Management
Lean jako strategia zarządzania firmą, opiera się na dostarczaniu klientom produktów/usług jakich oczekują, w jak najprostszy sposób, z zachowaniem przede wszystkim szacunku dla załogi pracującej w przedsiębiorstwie, organizacji. Myśląc o tej metodzie działania zapominamy, że postępowanie zgodnie z tymi zasadami należy traktować w kategoriach świadomości i postaw, a nie wyłącznie samych metod pracy.
- Wdrażając filozofię „Lean” koncentrujemy wysiłki na:
określeniu i tworzeniu wartości dla klienta; - ciągłym doskonaleniu procesów poprzez eliminację marnotrawstwa w wielu obszarach;
- budowie szacunku dla załogi, poprzez postawę przywództwa, partnerstwa kadry zarządzającej.
W codziennej praktyce, Lean jest ciągłą obserwacją swojej pracy i pytaniem się, co mogę zrobić z oferowanymi przez nas produktami/usługami i procesami, by spełnić wymogi naszych klientów. Tak, aby zapewnić im szybką realizację przy odpowiedniej jakości produktu/usługi. Lean nieodłącznie wymaga wspierania swoich pracowników, po to aby stali się profesjonalistami w swoim obszarze pracy oraz załogą zdolną do rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia przedsiębiorstwa.